top of page
מדברים אסטרטגיה (1).png

העסק מרוויח בספרים אבל אין כסף בבנק

האתגר השכיח כמעט בכל בית עסק הוא קושי ביצירה של תזרים מזומנים עודף. הסיבה המרכזית לכך היא שבין אם מדובר בעסק של אדם אחד או עסק המעסיק מספר עובדים יש נושא אחד שנשכח. (מיד נדבר עליו).

כשאנחנו שואלים לקוחות עסקיים מה המודל העסקי שלהם הם די מתבלבלים.

אז בואו נעשה סדר. 

מודל עסקי הוא בפשטות האופן שבו אתם אורזים את השירותים והמוצרים שלכם ומעבירים אותם ללקוחות בעבור תשלום. 

נשמע פשוט? תלוי בכם. ככל שהעסק שלכם יהיה מורכב יותר כך יהיה לכם קשה לייצר תזרים מזומנים עודף.

מהו תזרים מזומנים עודף? 

תזרים מזומנים עודף כשמו כן הוא. תזרים כספי שמאפשר לכם משיכה גדולה יותר של שכר או כסף להשקעות.

וכדי שזה יקרה על המודל העסקי להיות ברור ומחובר ליעדים העסקיים שלך.

מודל עסקי מכיל אסטרטגיה עסקית, אסטרטגיה שיווקית ואסטרטגיה כלכלית. הרעיון הכללי הוא לרתום את כל המשאבים בעסק על מנת ליצור ערך ללקוחות וקניות ממך.

ועכשיו לשאלה המרכזית

מה הנושא שנשכח?

התשובה היא את/ה!

אנחנו כל כך עסוקים באסטרטגיה שתטיב עם הלקוחות ושוכחים שהצמיחה שלנו כבעלי עסק וכאנשים צריכה להיות חלק מהמודל העסקי והאסטרטגיה שלו.

מדברים אסטרטגיה (2).png

חשיבותו של מודל עסקי ברור ופשוט להבנה

מודל פשוט תורם למקסום היעילות והפרודוקטיביות. אם את/ה סובל/ת מקושי בתזרים המזומנים המשמעות היא שיש אי דיוקים בהגדרת המודל העסקי שלך. 

 

היכן הדיוק נדרש? 

את זה עלינו לבדוק. אולי בנהלים העסקיים, אולי במחויבות שלך, אולי בכישורים האישיים, אולי במוטיבציה, אולי בסדר הפנים ארגוני ואולי באסטרטגית השיווק והמכירות. אולי את/ה המוצרים נמכרים היטב אבל את/ה לא מנהל/ת תזרים מזומנים בצורה הנכונה ואולי הרכש לא מתבצע נכון.

בשוק הדינמי שלנו בישראל. חובה שהמודל העסקי יהיה ברור וישמש כמפת דרכים, המובילה ליעילות ופריון אופטימליים בכל זמן. גם בעת סגרים ומגפות וגם בעת מלחמה. 

דיוק נדרש לייעול תהליכים ומבטיח שכל משאב ינוצל ביעילות.

החלטות אסטרטגיות

מודל עסקי מוגדר היטב ופשוט להבנה ויישום הוא היסוד לקבלת החלטות אסטרטגיות. זה התנאי לביצוע פעולות המשרתות את היעדים שלך לטווח הארוך, לעזור לעסק שלך להסתגל לתנאי שוק משתנים, להשתלב כמוביל/ה בתחרות או אף לייצר לעצמך נישת שוק ללא מתחרים.

העסק מצליח - השאלה מה איתך? איך זה משרת אותך?

הגישה הייחודית שלנו חורגת מהעסק עצמו ולוקחת אותך בחשבון בראיית התמונה הכוללת. אנו מבינים שהעסק שלך הוא מעין הרחבה של עצמך. על ידי התאמה של המודל העסקי עם היעדים האישיים שלך, אנו מבטיחים כי הצלחת העסק תתורגם להגשמה והישגיות אישית.

אנחנו יכולים לעזור לך לצמוח בלי קיצורי דרך

אנחנו לא מציעים מוצר מדף. אין כאן עוד קורס "ושיטה בדוקה לכולם"

כדי לסייע לך עלינו להכיר ולאפיין את החלקים בעסקך שמעכבים צמיחה נדרשת פגישת אפיון הבוחנת את נקודות היתרון והתורפה באסטרטגיה העסקית, השיווקית והכלכלית שלך. 

 

שלב האפיון: סקירת מערכות עסקית שיווקית וכלכלית

אנחנו מזמינים אותך לפגישה בת ארבע שעות סך הכל. שעתיים ראשונות עם ד"ר אורן נחמני שיבחן את האסטרטגיה העסקית והשיווקית במודל שלך ובשעתיים השניות היועץ הכלכלי נתנאל אלוש יבחן את האסטרטגיה הכלכלית שלך.

מה הולך להיות בפגישה?

  • מבוא 

    • סקירה של יעדי הפגישה והבנת המודל העסקי הקיים.

    • נגיעה בנקודות לשיפור לצורכי ניתוח העסק

  • ניתוח עסקי 

    • סקירת הפעולות העסקיות הנוכחיות.

    • זיהוי חזקות, חולשות, הזדמנויות ואיומים (ניתוח SWOT).

    • הערכת מדדי ביצועי מפתח (KPI - key performance indicators) ויעילות תפעולית.

  • ניתוח שיווקי 

    • הערכת אסטרטגיות שיווק קיימת.

    • ניתוח בסיס - מה נעשה, מה עובד ומה לא. ניתוח צרכי.

    • ניתוח מתחרים לזיהוי מיקום והזדמנויות בשוק.

  • ניתוח כלכלי 

    • בחינת נתונים כלכליים המשפיעים על תפקוד העסק.

    • ניתוח תמחיר ואסטרטגיות פיננסיות קיימות.

    • הערכת נקודות איזון המשפיעות על העסק.

    • בחינת כל היבט פיננסי רלוונטי.

  • הצגת ממצאי הניתוח

    • הצעות והמלצות בהתאמה אישית לשיפור עסקי.

  • שאלות ותשובות

    • שאלות, תשובות, משוב ודיון בממצאים.

    • ייעוץ ראשוני בנושא זיקוק אסטרטגיות המבוססות על הממצאים.

כל הזכויות שמורות לד"ר אורן נחמני ונתנאל אלוש. oren@720.co.il

bottom of page